سياست گذاريها براي مديريت 10 هزار مگاوات برق در سال آينده تداوم دارد

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت برق منطقه اي فارس ، مهران گلاب كش در بازديد از طرح هاي تامين و انتقال و ايستگاههاي برق در شهرستان جهرم و منطقه سيمكان اين شهرستان اضافه كرد: تلاش شده سال آينده 10 هزار مگاوات مديريت مصرف در صنعت برق انجام شود و اين در حالي است كه امسال در نقطه اوج مصرف حدود 70 هزار مگاوات برق و انرژي مصرف شد و بايد براي سال آينده پيش بيني رشد صورت گيرد.



اين مقام مسوول در شركت توانير با تقدير از مسوولان برق فارس براي انعقاد تفاهم نامه ها و برنامه ريزي هاي انجام شده براي عبور از تابستان 1401 اضافه كرد: رفع ناترازي توليد و مصرف موضوعي است كه با برنامه ريزي هاي بلند مدت و كوتاه مدت قابل انجام است ، ارتقاي نيروگاه هاي موجود براي استفاده حداكثري از ظرفيت توليد و طرح هاي توسعه اي در نيروگاه هاي حرارتي و برق آبي و تجديدپذير از سياست هايي است كه در اين راستا دنبال مي شود.



معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي شركت توانير اضافه كرد : موضوع مديريت مصرف براي افزايش راندمان و افزايش بهره وري صنعت برق موضوعي است كه در همه استان ها و در استان فارس و شهرستان ها بايد به عنوان يك اولويت مطرح شود و مديران استاني و شهرستان ها اين موضوع را در دستور كار دايمي قرار دهند.



دكتر گلاب كش عضو هيات مديره توانير خاطر نشان كرد : در تابستاني كه گذشت يكي از دغدغه هاي ما مديريت مصرف در زمان اوج بار بوده است و در اين رابطه جلسه هايي با حضور مديران عامل شركت هاي برق منطقه اي و شركت هاي توزيع منطقه و همكاران معاونت هاي مختلف برگزار شد و راهكارهايي ارائه گرديد تا توانستيم اين بازه زماني حساس را پشت سر بگذاريم و مردم بدون نگراني و دغدغه به زندگي و كسب و كار خود پرداختند و بدون خاموشي برنامه ريزي شده تابستان سال جاري را گذراندند كه اين موضوع جاي تقدير دارد.



 مدير عامل شركت برق منطقه اي فارس نيز در جريان سفر معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي توانير به استان فارس گزارشي از پيشرفت طرح ها ارائه داد و با بيان اينكه بعد از مشكلات تامين انرژي برق در تابستان سال 1400 و خاموشي هاي گسترده در كشور، عليرغم همه موانع و محدوديت ها، عزم براي تامين برق مورد نياز در تابستان امسال، جزم شد، گفت: فراهم شدن زمينه تامين انرژي برق مورد نياز مشتركان بخش هاي مختلف در تابستان و ايام پيك بار، مرهون همت و تلاش والاي پرسنل اين صنعت و همدلي و همكاري و حمايت ايجاد شده در سطوح مختلف بود.


مهندس يدالله حقيقي با بيان اينكه تابستان سال 1400 در سراسر كشور و استان هاي فارس و بوشهر به ويژه در بخش خانگي شاهد خاموشي روزانه و بعضا چند باره در هر روز مواجه بوديم، علت اساسي را در ناترازي بين حجم توليد انرژي برق و ميزان مورد نياز در زمان پيك مصرف دانست و گفت: براساس آمارها بين 15 تا 19 هزارمگاوات كمبود انرژي برق در كشور وجود داشت.



حقيقي با يادآوري اينكه دولت سيزدهم از ابتداي استقرار، عزم را براي تامين انرژي برق مورد نياز مشتركان به ويژه در تابستان جزم كرد، گفت: براي تحقق اين هدف همه اركان نظام و كل ظرفيت كشور از علمي و دانشگاهي تا قانونگذاري و اجرايي به كار گرفته و در آذرماه سال گذشته 100 برنامه در 4 محور آماده شد.

دكتر گلاب كش همچنين در سفر يك روزه به استان فارس در بازديد از امكانات و تاسيسات توزيع برق در منطقه باقت قديم شيراز و حضور در در نشست هماهنگي مديران شركت هاي توزيع برق شيراز و استان فارس موضوع تامين منابع مالي در پيشبرد به موقع پروژه ها را بررسي كرد.



دراين سفر يك روزه ، دكتر علي پور مدير دفتر فني و توسعه شبكه برق ، مديران عامل و معاونان شركت هاي توزيع برق فارس و شيراز و برخي مسوولان محلي و استاني ، معاون برنامه ريزي و اقتصادي توانير را همراهي كردند.

 

منبع خبر : پایگاه خبری توانیر

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on email
Share on whatsapp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *